Aki Alpinát vesz, az nem átalakított BMW-t kap, hanem egy önálló, egy más járművet. Ha eddig kétségbe vontuk volna a cég hitvallását, már nem tehetjük. A D3 Bi-Turbóhoz hasonló nincs a bajorok kínálatában.
A BMW egyik legjobb motorja, a kétliteres párhuzamos feltöltésű turbódízel, ám az csak az Egyes modellek vásárlói számára elérhető. Az Alpina azonban beépíti a Hármas kasztniijába is. Egy ideje Coupé kivitelben már megvásárolható volt, nemrég azonban már szedán és kombi karosszériával is megvehető.
Tekintve, hogy már gyárilag is 102 lóerős literteljesítménnyel bír a blokk, igazi műszaki csemege. Az Alpina azonban egy tízessel megtoldva 214 lóerőre emelte a motor teljesítményét, de 450 Nm-s maximális nyomaték sem elhanyagolható.
Mind manuális, mind Switch-Tronic automata váltóval megrendelhető a D3-Biturbo, amelyről nem hiányoznak az Alpina egyedi spoilerei és jellegzetes 20 küllős felnijei sem.
Persze nem ez az első eset, hogy az Alipna a BMW kínálatában nem szereplő modellt árul, hiszen anno a Z8-as modellből, a gyárival szemben náluk létezett automataváltós kivitel is, amellyel kiemelkedő sikert értek el az amerikai piacon.